Hillsborough: la tragèdia i la gran mentida, a “Coses que passen”
Avui, a Les Veus del Matí, hem escoltat un nou capítol del pòdcast Coses que passen, amb Aniol Ribas, centrat en un dels episodis més colpidors del futbol europeu: la tragèdia de Tragèdia de Hillsborough.
El 15 d’abril de 1989, 97 persones van morir aixafades a l’estadi de Hillsborough, en un succés que durant anys es va presentar com un accident.
Però amb el temps es va destapar una realitat molt més dura: negligència policial i un encobriment institucional que es va allargar durant dècades.
Durant 27 anys, diferents organismes de l’Estat van arribar a alterar proves i construir un relat que culpava les víctimes, mentre les famílies lluitaven per la veritat i la justícia.
Un episodi que no només explica un desastre esportiu, sinó també una història de resistència, dignitat i lluita contra la mentida institucional.

Tag Cloud:
Leave a comment